Trainingsweek 2

18 februari 2019 - Baarle-Nassau, Nederland

Mijn eerste trainingweek bleek achteraf te zwaar, vooral de hellingsgraad. Ik kreeg in het weekend erna een vage pijn net naast mijn scheenbeen, een beginnende shin splint. In overleg met de sportschool neem ik een stap terug en train ik nu 3x per week met telkens een rustdag ertussen. Ook voorlopig nog geen helling trainen.

Ik trainde iedere keer 1,5 uur op een snelheid van 5,5 km/h. Ik vind het erg frustrerend dat ik nu minder kan trainen, maar de pijnklachten zijn gelukkig wel verdwenen :-)

Dus toch maar iets rustiger opbouwen

1. Marlies:
    18 februari 2019
    Zeker op tijd rust houden !
  2. Esman jhm:
    18 februari 2019
    Goed opbouwen is heel belangrijk!
  3. Imre:
    18 februari 2019
    Ik zou de snelheid ook maar wat minderen. Tussen de 4,5 en 5 km per uur is meer dan zat. Als je tussen de 25 en 30km op een dag wilt lopen. ben je met 6 uurtjes wel klaar. Kan je ook genieten van de omgeving en de pauzes die je neemt. Het is geen wedstrijd tenslotte. I zelf zit ook meestal tussen de 4,5 en 5km per uur.Wens je veel succes met herstel en opbouwen van iets moois.
  4. Renate:
    18 februari 2019
    Dank je voor je advies Imre. Tijdens de camino ben ik ook van plan 4 tot 4,5 km/h te wandelen. Op de sportschool adviseerde me op een iets hogere snelheid te trainen zodat ik het straks dan wat 'makkelijker' heb. Ik kan haast niet wachten tot het 3 september is :-)
  5. Heidi:
    18 februari 2019
    Rustig aan Renate! Hardlopers zijn doodlopers zeggen ze. Ben lief voor jezelf en gun jezelf tijd 💋💋
  6. Elisabeth:
    18 februari 2019
    Verstandig om naar je lijft te luisteren en naar je voeten straks ook! Ik liep in principe niet meer dan 15 tot 20 km op een dag tenzij het niet anders kon en ook lekker vrije dagen nemen!